some one like you

Ahad, 24 Mac 2019

25.3.2018 Honda Accord CL7 - Adakah mimpi selama 30 tahun akan menjadi nyata?


Saya pasti ramai dikalangan kita yang tidak ambil kisah pasal kereta kerana tidak minat. Tidak hairan ramai yang tidak menyedari kewujudan sesuatu model kereta termasuk juga model kereta tempatan apa lagi model buatan luar negera seperti Jepun. 
Kereta yang dinamakan Honda Accord CL7 menggantikan model sebelumnya yang dikenali sebagai CF4. CF4 dan CL7 ini memang susah dijumpai dijalan raya Malaysia atas faktor berikut (mungkin).
1) Ia sebuah kereta hanya untuk pasaran Eropah dan Jepun sahaja dan ia tidak memasuki pasaran Malaysia.
2) Bagi yang diimport mungkin tidak ramai berminat untuk memilikinya dengan tanda harga sekitar RM150K. Mungkin ada yang berminat namun untuk sebuah kereta second hand dan usia yang agak lama saya rasa ada banyak lagi kereta lain yang boleh menjadi pilihan pembeli Malaysia.
Walaupun apa pun model ini masih lagi menjadi kereta idaman saya atas faktor rarity, bentuk yang menawan dan juga ia mempunyai darah Type-R (Euro -R bukan sebuah kereta prestasi seperti Type-R) ia dibina untuk keselesaan dan kelajuan.
yuzwan says:
Superb..kete idaman aku jugak..xdpat euro r..dapat cl7 biase dengan kit euro r pun da memadai.
Ridzuan says:
bro, dah beli ke kete ni. aku pon minta sangat dengan euro r ni. plan nak cari x lama lagi.
Anonymous says:
saudara2..nak tanya.kereta model ni spare parts boleh masok ke dgn accord model malaysia? ataupun senang ke nk dpt spare parts n nk baiki if ade rosak major2.just asking.mmg minat sgt.
Asraf Rutan says:
most parts boleh pakai local accord punya (SDA). exterior & accessories (lampu, pintu, cermin etc) kedai potong ada cuma tak berapa banyak, ada yang kena order dulu. Selamat memiliki kereta idaman anda heheh

Gambar2 CL7 sila klik
https://www.trademe.co.nz/motors/reviews-advice/honda-accord-euro-r-2002-2008-used-car-review/ 

Gambar2 CF4 sili klik
 http://hondacars.kamikaze-drive.com/ACCORD005.htm

Copy paste encikazman.blogspot.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan