some one like you

Rabu, 6 Oktober 2021

Jatuh basikal terlanggar kucing


Pada 4.10.2021 kira2 jam 5.30 petang semasa sedang menuruni satu bukit yang agak curam di Jalan Masjid, Sungai Ramal Dalam, Kajang secara tiba2 muncul dua ekor kucing sedang berkejaran berlari seiring disebelah kiri saya dengan kelajuan yang sama dengan kelajuan basikal saya (kelajuan lebih kurang 35km/jam). Saya yang mungkin sengaja menempah bala telah menyergah kedua2 ekor kucing berkenaan apabila sampai dikaki bukit. Tiba2 kucing yang berada dihadapan telah melintas dan saya memang tidak dapat mengelak kerana ia melintas dengan begitu pantas dihapan tayar hadapan basikal saya. Akibat perlanggaran itu saya telah terjatuh dan mengalami beberapa kecederaan dibeberapa anggota badan. Saya tidak tahu apa terjadi dengan kucing yang saya langgar kerana saya fokus kepada diri saya yang mengalami kecederaan. Semasa kejadian ada tiga orang perempuan yang saya betul2 jatuh dihadapan mereka. Tiada siapa yang membantu. Nasib baik masih mampu bangun sendiri dengan bahagian pipi kiri berlumuran darah. Alhamdulillah saya tidak mengalami kecederaan yang teruk walaupun tidak memakai helmet. Begitu juga dengan basikal saya yang masih boleh ditunggang untuk balik kerumah. Nasib baik ada memakai face mask untuk menutup bahagian pipi yang cedera agar tidak diketahui umum. Moral kepada peristiwa ini jangan sesekali menunggang secara laju apabila menuruni bukit kerana apa2 boleh melintas dihadapan kita pada masa tersebut terutama jika melalui jalan kampung. Kayuhan santai adalah yang terbaik walau perlahan tetapi risiko untuk mengalami kecederaan adalah rendah apabila terjatuh. Kayuh cermat jiwa selamat!
 

Bahagian yang agak teruk

Lokasi kejadian



Basikal yang terlibat

SEMINGGU BERLALU
Pada 11.10.2021 saya melihat semula tempat kejadian
































Tiada ulasan:

Catat Ulasan