some one like you

Selasa, 14 Oktober 2014

14.10.2014 AWAS!!! SATO AUTO ACCESSORIES PENIPU

Kelemahan sendiri sebab tak survey harga sebelum pasang. Dalam mudah.com cuma RM150.00 dan jika termasuk pemasangan mungkin RM200.00. Saya beli dan pasang jenama yang sama RM250.00. Nyesal tak sudah. Ikuti kisahnya:-

inilah jenamanya

berchrome sedangkan yang original tidak berchrome 

resitnya

setelah dipasang

setelah dinyalakan

Saya - Kawan saya mahu pasang fog light untuk Honda City 2014 saya tapi saya mahu yang "plug n play" tanpa ada sebarang pemotongan atau ubahsuai pendawaian.
Cina - Tunjukkan barang sambil berkata "saya sudah banyak pasang, ini original punya barang dan tak perlu potong2 punya".   
Kira2 70% kerja pemasangan siap, diperingkat hendak menyambung wayar ke bateri saya lihat dia tercari2 sesuatu hingga sampai satu tahap dia mencapai pemotong wayar lalu saya tegur.
Saya - Itu cutter bikin apa?
Cina - Mahu potong ini wayar sebab lu punya kereta lain spec. Biasa saya pasang boleh ngam.
Saya - Apasal tadi lu kata tak perlu potong2 semua plug n play.
Cina - Saya tak tahu yang lu punya kereta lain spec.
Saya mula naik angin dan pertengkaran berlaku kerana apa yang dijanji adalah satu pembohongan.
Bertengkar banyak pun tak guna dengan sipenipu ini nanti tambah menyakitkan hati sebab begitulah taktik yang digunakan. Saya terpaksa menerima hakikat saya telah ditipu dan harapan saya orang lain tidak terkena seperti saya.
Hampeh!!

1 ulasan:

  1. thanks bro..baru nok angkat barang adjustable kt dio..Peranagai mcm HUGO KAJANG jer

    BalasPadam